گمرک

مجازات استفاده از کارت بازرگانی دیگران

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۰ ق.ظ

واگذاری و یا حق استفاده از کارت بازرگانی به غیر تحت هر نوانی اعم از اجاره ، فروش ،عقد قرارداد ،صلح ،اقرار نامه ، وکالت و ... فاقد وجاهت قانونی می باشد و برای طرفین جرم محسوب می گردد که اطلاعات  بیشتری را درمورد منع قانونی و تبعات آن در اختیار شما واردکنند

واگذاری کارت بازرگانی به غیر بصورت عقد قرارداد فروش یا اجاره و به هر عنوانی موجب چه جرایمی می گردد؟

واگذاری و یا حق استفاده از کارت بازرگانی به غیر تحت هر نوانی اعم از اجاره ، فروش ،عقد قرارداد ،صلح ،اقرار نامه ، وکالت و ... فاقد وجاهت قانونی می باشد و برای طرفین جرم محسوب می گردد که اطلاعات  بیشتری را درمورد منع قانونی و تبعات آن در اختیار شما واردکنندگان محترم قرار می دهیم :

کارت بازرگانی در سال های اخیر توسط  افراد سودجو برای اشخاص  بعنوان حقیقی یا حقوقی دریافت می گردید که این افراد هیچ گونه  سابقه ای در امر  تجارت و بازرگانی نداشته اند و صرفا جهت فروش و اجاره کارت های بازرگانی به افرادی  خاص صورت می گرفت که موجب تخلفات گمرکی می گردید.

در سل 1397 با توجه به قوانین سختگیرانه در زمینه واردات و صادرات کالا و همچنین صدور کارت بازرگانی و صدور مجوز ثبت سفارشات بصورت حواله ارزی  و حذف بدون انتقال ارز باعث آن گردیده است که تمامی واردکنندگان  جهت اخذ کارت بازرگانی اقدام نمایند.

در تبصره 4 ذیل بند 3 ماده 10آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات در آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات  تبصره 4 ذیل بند 3 ماده 10 به صراحت آمده است که کسانی که کارت بازرگانی دریافت کرده اند حق واگذاری و استفاده از مزایای آن را نداشته و در بند 6 ماده 10 هم ذکر گردیده است که اگر مشخص شود پس از صدور کارت بازرگانی آن شخص یا شرکت فاقد شرایطی که اتاق بازرگانی اطلاع داده و نسبت به ابطال کارت بازرگانی اقدام می نمایند و پس از ابطال به وزارت بازرگانی اطلاع داده میشود.

همانطور که در موارد فوق ذکر گردید استفاده از کارت بازرگانی جرم محسوب می گردد و باعث زیانهای بسیاری برای تجار محترم خواهد داشت و نوعی فرار مالیاتی محسوب میشود  و کسانیکه مرتکب این عمل شوند به مجازات درجه شش بند 7 ماده 274 اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم محکوم میشوند.

افرادی که تحت عنوان اشخاص حقیقی یا حقوقی کارت بازرگانی خود را در اختیار دیگران قرار میدهند  باید مالیات بر ارزش افزوده ، مالیت بر درآمده  عوارض و مالیاتهای استفاده از کارت بازرگانی و ارزش افزوده فصلی را پرداخت کنند و هر سال اظهارنامه مالیاتی را به اداره مالیاتی و در صورت عدم پرداخت و بدهی مالیاتی حسابهای دارنده کارت بازرگانی مسدود و ممنوع الخروج میشوند. 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی